Hoe realiseer je verkopen voor je webshop met social media?

Social media is een middel om enorm veel mensen te bereiken. En als je een webshop hebt zijn er allerlei manieren om je producten bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Ook is adverteren op social media daarbij interessant. Mensen die je producten normaal niet zouden tegenkomen, zien het nu wel en dus heb je een veel grotere kans om te verkopen. Maar hoe doe je dat? Lees het in mijn blog!

Kanaalkeuze

Ten eerste is het belangrijk om te bepalen op welke social kanalen je aanwezig wilt zijn. Kijk hiervoor goed naar de doelgroep die je wilt bereiken. Voor wie zijn mijn producten interessant en op welk social kanaal zitten zij? Kanalen als Facebook en Instagram worden bijna wel door iedereen gebruikt, maar kanalen als Pinterest, TikTok of LinkedIn hebben toch een specifiekere doelgroep.


Je profiel inrichten

Het is daarna belangrijk om je profiel op de juiste manier in te richten. Veel kanalen bieden namelijk extra opties als je een webshop hebt. Zo kun je bijvoorbeeld een koppeling maken met je productcatalogus. Hierdoor kun je bijvoorbeeld producten taggen in je organische posts. Daarnaast kun je hiermee ook een winkelomgeving aanmaken in bijvoorbeeld Facebook en Instagram, zodat mensen makkelijker via je social kanaal je producten kunnen ontdekken. Zo komen ze weer makkelijker op je webshop terecht!


Community opbouwen

Om meer verkopen te realiseren met social media, is het belangrijk om een goede 'presence' te hebben op het kanaal waar je aanwezig bent. Veel mensen volgen namelijk allerlei merken, om bijvoorbeeld op de hoogte te blijven van nieuwe producten of ontwikkelingen van het merk. Het is het dus waard om een mooie volgersgroep te gaan opbouwen zodat er een echte community ontstaat. Daarbij post je organische berichten en kun je je producten taggen zodat mensen je producten makkelijk kunnen vinden. Alleen maar weer kansen om je producten te verkopen!


Adverteren voor verkopen

Een ander belangrijk aspect om meer verkopen te realiseren via social media is adverteren. Hiermee kun je heel specifiek een doelgroep aanspreken die je nog niet eerder hebt bereikt. Je spreekt hiermee veel mensen aan die mogelijk een aankoop bij jou kunnen doen. Hierbij is de 'pixel' van het desbetreffende platform essentieel, omdat je dan kunt meten hoeveel verkopen er uit je campagnes komen. Een pixel is eigenlijk een stukje code die je op je website plaatst, zodat het social platform kan meten wie er vanuit de advertentie naar jouw webshop is gegaan en wat hij of zij daar heeft gedaan. Op deze manier kan het platform ook beter optimaliseren naar verkopen, om voor je budget het meeste eruit te halen! Het streven is natuurlijk altijd dat je er een stuk meer omzet uithaalt dan dat je aan advertentiekosten betaald, zodat je er omzet aan overhoudt! Webshops van groot tot klein gebruiken bijvoorbeeld advertenties op Facebook en Instagram om hun webshop te laten groeien en er steeds meer uit te halen.


Wil jij ook meer gaan verkopen door social media te gebruiken, maar weet je niet goed hoe of heb je er zelf de tijd niet voor? Twan Online Media helpt je daar graag bij! Stuur mij een mailtje via info@twanonlinemedia.nl of kijk hier voor meer informatie. Eventueel zijn een van mijn e-books interessant voor jou:



0 opmerkingen