Hoe zorg je voor relevante online zichtbaarheid?

Bijgewerkt op: 14 jan.

Bijna iedereen is tegenwoordig wel online te vinden. Is het niet op een van de populaire social media kanalen, dan is het wel om snel even iets op te zoeken op Google. Dagelijks zijn er miljoenen mensen online actief en daarom is online niet meer weg te denken uit onze huidige samenleving. Des te belangrijker het voor jouw bedrijf is om ook online zichtbaar te zijn! Maar hoe doe je dat?



Een professionele website

Online zichtbaarheid begint bij een professionele website. Als mensen op zoek zijn naar een dienst die jij aanbiedt, gaan ze waarschijnlijk als eerste kijken op je website om een idee te krijgen van wat je aanbiedt en om meer informatie te vergaren. Een website is daarom onmisbaar! Daarnaast is dit ook gelijk je visitekaartje omdat het vaak een van de eerste contacten is met je doelgroep. Des te belangrijker dus om je website goed op orde te hebben!


Vindbaar zijn in zoekmachines

Doordat je een professionele website hebt, ben je gelijk beter vindbaar in zoekmachines. De meeste mensen gaan namelijk als eerste op zoek naar informatie op Google. Daarom is het belangrijk om op de juiste manier zichtbaar te zijn in Google. Niet alleen met je website, maar ook met uitgebreidere informatie over je bedrijf. Hierdoor ziet de gebruiker in een oogopslag jouw bedrijf, met relevante informatie zoals de branche waarin je bedrijf zich bevindt en contactmogelijkheden. Adverteren op zoekmachines kan daarbij heel relevant zijn om zoekend verkeer op te vangen en naar je website te leiden.


Aanwezigheid op social media

Een andere belangrijke vorm waarmee je online zichtbaar kunt zijn, zijn social media. Denk aan populaire kanalen als Facebook en Instagram. Maar misschien zijn Twitter en LinkedIn ook wel relevante kanalen voor jouw bedrijf. Dit hangt allemaal af van de doelgroep die je probeert aan te spreken. Met je aanwezigheid op social media kanalen laat je zien dat je als bedrijf meegaat met de tijd, relevant bent en je doelgroep aanspreekt. Daarnaast kan het ook relevant zijn om op deze kanalen te adverteren voor meer exposure.


Het delen van content

Wil je relevant zijn voor je doelgroep? Dan is het delen van relevante content hierbij onmisbaar. Denk aan het schrijven van blogs, e-mailmarketing en content op social media. Hiermee blijf je voortdurend in contact met je doelgroep en bouw je een band met ze op. Een belangrijke manier om relevant te blijven onder je beoogde doelgroep.


Zoals je ziet is het enorm belangrijk om op verschillende manieren relevant aanwezig te zijn bij je doelgroep, om op deze manier zichtbaarheid bij je doelgroep te creëren wat zich uiteindelijk weer vertaald in engagement met je bedrijf en natuurlijk ook voor nieuwe opdrachten of sales zorgt.


Heb je hulp nodig met online zichtbaarheid voor jouw bedrijf? Twan Online Media helpt je graag. Neem vrijblijvend contact op via info@twanonlinemedia.nl of laat een bericht achter via het contactformulier onder het kopje 'contact' in het menu.


0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven